یک دوستدار تولید انیمیشن, بازی و تیزرهای تبلیغاتی

من عاشق رسانه های دیجیتال هستم, تولید انیمیشن, پویانمایی, بازیهای ویدئویی, تیزرهای تبلیغاتی بهترین راه ارتباط با انبوه مخاطبان است

یک دوستدار تولید انیمیشن, بازی و تیزرهای تبلیغاتی

من عاشق رسانه های دیجیتال هستم, تولید انیمیشن, پویانمایی, بازیهای ویدئویی, تیزرهای تبلیغاتی بهترین راه ارتباط با انبوه مخاطبان است

تولید بازی و انیمیشن و فیلم و تیزر تبلیغاتی تخصصی ترکیب شده از هنر و تکنیکهای دیجیتال روز دنیا میباشد. برای تولید پویانمایی, یا سفارش تولید بازی یا انیمیشن یا کلیپهای تبلیغاتی باید اطلاعات کاملی در این زمینه داشته باشیم که من به نوبه خود سعی میکنم اطلاعات جامعی در این زمینه در این وبلاگ گردآوری نمایم. شرکتها و استودیوهای معتبر ایرانی توانایی تولید پروژه های با کیفیت حرفه ای را دارا میباشند.

  • ۰
  • ۰

شرکت های موفق

Sony

این شرکت زیرمجموعه فناوری ابر قدرت سونی است و بر اساس کنسول بازی ویدیویی موفق playstation ساخته شده است. در 16 نوامبر 1993 در توکیو تاسیس شد تا توسعه بازی های ویدئویی سونی را برای سیستم های پلی استیشن مدیریت کند.

از آن زمان ، این شرکت یکیاز  موفق ترین شرکت بازی های ویدئویی در سطح جهان است. این شرکت 20.8 میلیارد دلار درآمد برای سال مالی 2018 گزارش کرده بود. این درآمد بسیار بیشتر از سایر بخش های شرکت سونی است.

برخی از نسخه های قابل توجه  SCE عبارتند از:

  • Uncharted
  • Last of Us
  • Marvel’s Spider-Man
  • LittleBigPlanet
  • Ratchet & Clank
  • God of War
  • Spyro
  • Crash Bandicoot

Nintendo

نینتندو یکی از قدیمی ترین شرکت بازی های ویدئویی در این لیست است. نینتندو در سال 1889 با عنوان شرکت نینتندو کاروتا ایجاد شد که هدف آن ایجاد hanafuda با تصویر دستی بود که به جای اعداد و کت و شلوار ، کارت های بازی ژاپنی با تصاویر هستند.
 

رشد نینتندو

بین سالهای 1963 و 1968 ، نینتندو به مشاغل دیگر روی آورد. آنها یک شرکت تاکسی ، یک زنجیره «هتل عاشقانه» ، یک شرکت برنج فوری ، و یک جاروبرقی کنترل از راه دور شایان ستایش ، و سایر موردهای دیگر ایجاد کردند. تنها محصولاتی که شکست نخورد اسباب بازی های آنها بود. نینتندو به یک شرکت اسباب بازی تبدیل شد.
 

نینتندو به عنوان یک شرکت اسباب بازی

 

نینتندو در سال 1972 وارد بازار بازی های ویدئویی شد. این اسلحه سبک برای استفاده در Magnavox Odyssey ایجاد کرد.

پس از این ، آنها شروع به ساخت بازی های خود با کابینت های بازی مانند Don Kong کردند. این نشان دهنده آغاز حرفه طولانی شیگرو میاموتو در سال 1981 بود.
 

اولین کنسول نینتندو: سیستم سرگرمی نینتندو

در سال 1985 ، نینتندو Famicom را منتشر کرد. پس از این ، Nintendo 64 ، Game Boy و همه کنسول ها و بازی های محبوب امروز Nintendo آمد.

نینتندو ممکن است بالاترین درآمد فروش را نداشته باشد ، اما طول عمر ، میراث و محبوبیت آن حیرت انگیز است. ماریو یکی از شناخته شده ترین شخصیت های تمام دوران است. نینتندو تنها در سال 2018 5.59 میلیارد دلار درآمد کسب کرد.

نسخه های قابل توجه نینتندو عبارتند از:

  • Super Mario Bros.
  • Super Smash Bros
  • The Legend of Zelda
  • Metroid Prime
  • Animal Crossing
  • Pikmin

لا

Mojang

داستان این شرکت بازی در واقع داستان Markus "Notch" Persson است. بسیاری از شرکت های بازی سازی هستند که بیشتر از Mojang درآمد کسب کرده اند. با این حال ، بسیاری از آنها مدیون موفقیت خود در یک بازی نیستند. داستان با پروژه شخصی او. Persson و Minecraft شروع می شود.

Minecraft

Minecraft در سال 2009 منتشر شد. این بازی حتی در حالت اولیه بسیار محبوب بود به گونه ای که Persson Mojang AB را برای توسعه بازی قرار داد.

در طول سالهای بعد ، Minecraft به یکی از موفق ترین و معروفترین عناوین تمام دوران مبدل شد . فقط در دو سال به بیش از ده میلیون حساب به ثبت رسید. بازی آنقدری موفق بود که آنها توانستند آن را به زبان برنامه نویسی دیگری بازنویسی کنند. اینگونه شد که بازی به دستگاه های تلفن همراه و کنسول ها منتقل شود.

در سال 2014 ، پرسسون موجانگ را به مبلغ 2.5 میلیارد دلار به مایکروسافت فروخت. به هر کارمندی که شش ماه پس از فروش در شرکت بماند ، پس از کسر مالیات پاداشی نزدیک به 300،000 دلار اهدا می شود.

پس از فروش ، پرسسون این شرکت را با دارایی خالص 1.6 میلیارد دلار ترک کرد. Minecraft در زمان نگارش این مقاله 176 میلیون نسخه فروخته است و این دومین بازی پرفروش ویدئویی تمام دوران است که پس از Tetris قرار دارد.

 

EA

الکترونیک آرتز ، که به اختصار EA نامیده می شود ، به دلیل سن آن نیز قابل بیانم است. یکی از قدیمی ترین شرکت های بازی سازی است که به نام یک تجارت موفق باقی مانده است. این در ابتدا در سال 1982 تأسیس شد و بیشتر به دلیل نمایندگی ورزشی خود در بازیهای سالانه خود مانند NFL ، NBA و FIFA شناخته شده است.

در حال حاضر ، EA همچنان مالک شرکت بازی سازی سوئدی DICE است ، که از سری بازی های تیرانداز اول شخص Battlefield و Star Wars Battlefront را ایجاد کرد. EA همچنین تنها توزیع کننده بازی های جنگ ستارگان پس از به توافق رسیدن با دیزنی است.

کل دارایی خالص EA 22.90 بیلیون دلار است که در سال 2018 آنها رکوردار 5.1 میلیارد دلار درآمد شد.

انتشارات EA عبارتند از:

  • Battlefield
  • Mass Effect
  • Medal of Honor
  • FIFA
  • Madden
  • Need for Speed
  • Apex Legends
  • Destiny

Rockstar Games

در سال 1999 بازیهای BMG به Take-Two Interactive بهم ملحق شدند تا Rockstar Games را ایجاد کنند. این شرکت توسعه دهنده بیشتر به خاطر سری Grand Theft Auto شناخته می شود.

در سال 2014 ، Rockstar بیش از 250 میلیون نسخه از بازی های خود را منتشر کرد. این تعداد در سال 2016 تکرار شد. 250 میلیون نسخه از سری Grand Theft Auto انتشار شد. آخرین ورودی ، Grand Theft Auto V ، بیش از هر بازی دیگری در این سری و در تاریخ شرکت فروش و طرفدار داشته است. این بازی با بیش از 110 میلیون نسخه در بین پرفروش ترین بازی های در طول تاریخ قرار گرفته است.

راک استار مسئولیت سریال محبوب مردمی و تحسین منتقدان Red Dead را عهده دار است. در حالی که همه بازی های آنها سبک و احساس مشابهی دارند ، از بازار اصلی بازی ها منحصر به فرد هستند. وقتی از او پرسیده شد که چرا آنها اکثریت تیراندازان اول شخص خود را ایجاد نمی کنند ، Dan Houser ، معاون خلاق Rockstar اینگونه پاسخ داد: "این در DNA ماست که از کارهایی که شرکت های دیگر انجام می دهند دوری کنیم."

Take-Two Interactive Software ، یک شرکت کانتینری برای Rockstar ، درآمد سالانه برای آنها را در سال 2019 2.66 میلیارد دلار گزارش کرده است. این نسبت به سال 2018 48 درصد افزایش زیادی دارد.

  • Red Dead Redemption
  • Grand Theft Auto
  • Max Payne
  • L.A. Noire

 

Battle Royale Mode

حالت Fortnite’s Battle Royale به سرعت مخاطب و طرفدار خود را به دست آورد و انتشار بازی اصلی را به شدت تحت الشعاع قرار داد. این بازی تا ماه می سال 2018 بیش از 125 میلیون بازیکن را به دست آورد و درآمد تقریبی 1 میلیارد دلاری را تا جولای 2018 از طریق تراکنش های خرد بدست آورد. ارزش Epic Games قبل از انتشار Fortnite 825 میلیون دلار بود و ارزش آن تا جولای 2018 4.5 میلیارد دلار گذارش شده است.

Epic موفق شد با راضی کردن سونی به بازی متقابل با ویندوز و ایکس باکس و سپس سرانجام همه پلتفرم ها ، زمینه جدیدی پیدا کند. تا مارس 2019 ، بازی 250 میلیون گیمر جمع آوری کرده بود و ارزشی معادل Epic Games 15 میلیارد دلار تخمین زده شده.
 

سایر شرکت های معروف بازی سازی

در حالی که اینها تعدادی از موفق ترین شرکت های بازی سازی در جهان هستند ، هنوز هم تعدادی شرکت برجسته برای یادآوری وجود دارد.
 

Atari

در اوایل دهه 1980 آتاری یک بازیگر ویدئویی بود. این شرکت سالها بازار بازی های ویدئویی را پیش از سقوط صنعت در سال 1983 رهبری می کرد. امروز آتاری قصد دارد یک کنسول بازی ویدیویی جدید برای مخاطبان مدرن تر منتشر کند.
 

 

چگونه وارد صنعت بازی شویم؟

بسیاری از این شرکت های بازی سازی مارکدار ریشه های کوچکی دارند که منجر به موفقیت عظیم می شود. تنها چیزی که بین شما ایستاده و به آنها ملحق می شوید شروع به کار است. اگر به دنبال حرفه ای در صنعت بازی هستید ، کسب مدرک طراحی بازی اولین قدم عالی است.


درباره ما: GunayStudio استودیوای است که برای کمک به افراد جویای کار جهت یافتن ، سفارش بازی سازی, تحقیق و ارتباط با برنامه های آموزشی شغلی جهت پیشرفت حرفه ای آنها

 

  • ۰۰/۰۶/۲۳
  • الهام بازدار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی